"A Visszatérés a klasszikus neveléshez egy úttörő esszékötet, amelynek célja annak bizonyítása, hogy egy valóban szabad és felelős társadalom tagjait felkészítő nevelési folyamat kéz a kézben jár a hagyományos nyugati nevelési modellek újjáélesztésével. Bár az Egyesült Államokban az utóbbi időben tapasztalhatók sikerek a triviumra, kvadriviumra és a nagy könyvek hagyományára épülő iskolákban, a küzdelem minden szinten heves. A klasszikus nevelés ma ütőképes, konzervatív esélytelenként áll szemben a domináns, liberális fősodor megközelítéseivel.
Ez azonban még akkor sem jelenti azt, hogy végső soron ne hódíthatnánk vissza a klasszikus nevelést, ha a mai ideologikus, marxista oktatók szinte teljesen lecserélték a szabadságot féktelenségre, az igazságot relativizmusra, a nagylelkűséget kicsinyességre, a hősökről szóló irodalmat az áldozati lét történeteire, a kritikai gondolkodást pedig a kritikai fajelméletre. Az irodalom, a filozófia és a történelem időtálló művei - amelyek a klasszikus oktatási modellek alapját képezik - kiszorultak a tankönyvek és olyan irodalmi irányzatok javára, amelyek a woke-izmus, az eltörléskultúra és a baloldali politikai korrektség oltárainál hódolnak.
A kötet szerkesztői, Joanna Williams és Fodor Richárd, a klasszikus nevelés kiváló szakértőivel összefogva az alábbi széles témaköröket járják körül: az oktatás ókori modelljei; a nemzeti öntudatra nevelés kérdése; a bölcsészettudományok helyzete az egyetemeken; a szocializmus hatása a mai pedagógusokra; az amerikai és az európai tantervek összehasonlítása; valamint a kritikus gondolkodás és a filozófia kiemelkedő jelentősége a mesterséges intelligencia korában.
Mindazok számára, akik részt vesznek egy bátor szellemi reneszánszért vívott küzdelemben, a Visszatérés a klasszikus neveléshez kötelező olvasmány és egyben haditerv is a sokfrontos háborúhoz." (Michael Severance, igazgató, Acton Intézet)
+ Mutass többet
Kiemelt kategóriák
További kategóriák
